591 102 644 eRecept
Mudr. Tatiana Valicová
Praktický lékař pro dospělé
Vnitřní řád

Úvod

Vážení pacienti, vážené pacientky,

jsme potěšeni, že jste si zvolili pro svou léčbu privátní zdravotnické zařízení MUDr. Valicové Tatiany.

Děkujeme za Vaši důvěru, kterou do nás vkládáte. Poskytováním zdravotnické péče se zabýváme od roku 2000 a naším cílem je nabízet zdravotnické služby vysoké úrovně s použitím nejmodernějších metod, vybavení a poznatků současné vědy. Základem úspěchu každé léčby či zákroku je spolupráce Vás – našich pacientů, pozitivní přístup a důvěra k ošetřujícímu lékaři.

Respektujte prosím pravidla nastavená v tomto vnitřním řádu.

Základní práva pacienta

  1. Každý pacient má v našem zařízení právo na důstojné zacházení, ohleduplnost a respektování soukromí při poskytování zdravotních služeb.
  2. Každý pacient má právo být v plném rozsahu informován o svém zdravotním stavu a postupu léčby/zdravotní péče.

V případě zhoršené epidemiologické situace mohou být z bezpečnostních důvodů omezena některá práva pacientů a jejich zákonných zástupců a to pouze do té míry, která je nutná k zajištění a ochraně zdraví personálu a ostatních pacientů (například omezení pohybu, využívání všech prostor našich zařízení, omezení vstupu apod.).

Přijetí nového pacienta do péče

  1. Nový pacient může navštívit naše zařízení po předchozím objednání na telefonním čísle 591 102 444.
  2. Nový pacient je povinen se při úvodní registraci prokázat průkazkou zdravotní pojišťovny, a ještě jedním identifikačním dokladem (občanský průkaz, řidičský průkaz, cestovní pas).
  3. Průkazkou zdravotní pojišťovny je pacient povinen se prokázat při příchodu, při každé další návštěvě lékaře.
  4. Zároveň je pacient povinen aktivně sdělit všechny změny, které u něho nastaly od poslední návštěvy / ošetření. Zejména změny kontaktního telefonu, e-mailu, adresy pobytu, změny zdravotního stavu či změnu zdravotní pojišťovny.
  5. Pacient nesmí změnit lékaře v posledních 3 měsících a nesmí být v započatém léčení jiného praktického lékaře (nesmí být práce neschopen).
  6. Aby byl nový pacient přijat do zdravotní péče, musí na počátku vyplnit vstupní „Anamnestický dotazník“ a to pravdivě a zcela úplně.
  7. Jakékoli nepravdivé sdělení údajů v anamnestickém dotazníku může mít za následek nevhodně zvolený léčebný program se všemi následky z toho plynoucími. Dotazník se vyplňuje prezenčně u zdravotní sestry.

Provozní doba

Aktuální provozní doba je k dispozici na vchodových dveřích a také na webových stránkách.

Případné mimořádné uzávěrky v provozní době jsou vždy oznámeny na webových stránkách, v případě delší než 3 dny s uvedením zastupujícího lékaře pro akutní případy.

Čekání na vyšetření

  1. Pacient objednaný na konkrétní den a hodinu se dostaví alespoň 5 minut před tímto termínem.
  2. Pacient může využít parkovacích míst, ale pouze po dobu ošetření.
  3. Poté vyčká v čekárně na vyzvání.
  4. V sesterně si může odložit svrchní oděv na místa k tomu určená.
  5. Během čekání by měl každý pacient využít čekací dobu k seznámení se s ceníkem zdravotnických výkonů, může si přečíst tiskoviny, které jsou k dispozici v čekárně.

V zařízení je k dispozici WC. Důrazně doporučujeme, aby cenné věci, peníze, platební karty a osobní doklady pacient nikdy neodkládal v čekárně či v jiných prostorách zdravotnického zařízení a měl je vždy u sebe.

Ve výjimečných případech může být ošetření pacienta zrušeno nebo posunuto, a to pouze v následujících případech:

Poskytování zdravotních služeb

Zdravotnické zařízení poskytuje zdravotní služby v plném rozsahu pouze registrovaným pacientům, a to včetně akutní péče. Neregistrovaným pacientům bude poskytnuta akutní zdravotní péče pouze v případě předem domluveného zástupu.

Poskytovaná zdravotní péče se rozděluje na standardní hrazenou ze systému zdravotního pojištění a nehrazenou, kde je nutná finanční účast pacienta.

Kompletní ceník výkonů je k dispozici v ordinaci, stejně tak je pacient s výší doplatků seznámen před každým zdravotnickým výkonem přímo od ošetřujícího lékaře v ordinaci. Výběr z ceníku je zveřejněn na webových stránkách.

V případě, že je pacient pojištěn u zdravotní pojišťovny, se kterou nemá zařízení smluvní vztah, je povinen si hradit pomocí přímé platby i výkony, kterou jsou v běžných případech hrazené ze systému zdravotního pojištění. Výjimkou jsou výkony první pomoci v ohrožení života. Všechny zdravotní pojišťovny, se kterými má naše zařízení uzavřené smlouvy o úhradách poskytování zdravotní péče jsou k dispozici na webových stránkách i v ordinaci.

Pacientovi je umožněno absolvovat ambulantní vyšetření v doprovodu jím zvolené osoby nebo osob, zamezení vstupu do ordinace může být z kapacitních důvodů (větší počet osob) nebo z důvodu nevhodného chování doprovázející osoby (např. rušení vyšetření a léčebných úkonů hlukem apod.).

Pacienti zbavení svéprávnosti mají právo na nepřetržitou přítomnost zákonného zástupce nebo osoby jím určené, pokud nenaruší jejich přítomnost poskytování zdravotních služeb.

Pacientovi se smyslovým nebo tělesným postižením, který využívá psa se speciálním výcvikem je umožněn jeho pobyt v případě, že nenaruší práva ostatních pacientů. Pacient, který není schopen komunikace s lékařem z fyzických, psychických, kulturních, náboženských nebo jiných důvodů, se musí dostavit v doprovodu osoby, které je schopná či ochotná tuto komunikaci vést a pacientovi jí zprostředkovat.

V některých případech pacient podepisuje v ordinaci informovaný souhlas. Informovaný souhlas je pak založen do pacientovi zdravotnické dokumentace.

V zdravotnickém zařízení je přísný zákaz kouření, konzumace alkoholu a užívání omamných a psychotropních látek. Zákaz se vztahuje i na všechny typy elektronických cigaret a podobných zařízení sloužících k inhalaci tabáku nebo jeho náhražek.

Odmítnutí poskytování zdravotních služeb

Zařízení MUDr.Valicová Tatiana si vyhrazují v souladu se Zákonem č. 372/2011 Sb. (Zákon o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování) odmítnout poskytnutí zdravotní péče, a to zejména v těchto případech:

Jednorázové odmítnutí poskytování zdravotních služeb:

Právo na informace

Informace o své nemoci a potřebných léčebných postupech získáte od lékaře, s režimovými opatřeními Vás seznámí lékař ve spolupráci se zdravotní sestrou. Máte nárok na poskytnutí úplných, srozumitelných a vyčerpávajících informací, z důvodu ochrany osobních údajů budou poskytnuty pouze Vám a pouze těm osobám, které písemně uvedete v informovaném souhlasu s poskytováním zdravotní péče.

Informace o Vašem zdravotním stavu nelze podávat telefonicky. Telefonicky sdělujeme pouze organizační informace (možnost zahájit léčby, termín kontroly, termín objednaných navazujících zdravotních služeb).

Zdravotnická dokumentace

Zdravotnická dokumentace pacienta je vedená lékařem v digitální, případně listinné podobě. Nahlížet do ní a pořizovat z ní výpisy a kopie může pouze pacient, jeho zákonní zástupci, zmocněnci a osoby stanovené obecně závaznými předpisy po předchozím objednání služby.

Pokud se pacient přeregistruje k jinému lékaři, dosavadní registrující lékař odešle novému registrujícímu lékaři na jeho žádost výpis ze zdravotní dokumentace.

Nejedná se o automatickou službu.

Výpis obsahuje všechny údaje potřebné pro poskytování dalších zdravotní péče pacientovi.

Předepisování receptů na léčiva

Recepty na léčiva předepisuje pacientovi vždy a pouze jeho ošetřující lékař.

Pokud to léčebný postup umožňuje a jedná se o postup, který je „lege artis“, je možné zaslat pacientovi tzv. eRecept a to formou e-mailu nebo formou SMS. Recept je možné zaslat pouze na kontakty (e-mail, telefon), které jsou uvedené v kartě pacienta. Zaslat elektronický recept je možné pouze na přímou a jasnou žádost pacienta.

Reklamace, stížnosti, náměty a přípomínky

Postup při vyřizování stížností se řídí zákonem č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách.

Pokud má jakýkoli pacient námět, připomínku či stížnost, která se netýká reklamace ošetření, ale například přístupu lékaře, jeho citlivost, empatie, k organizačním záležitostem apod., má právo tento podnět sdělit lékaři se záznamem do spisu hodnocení kvality poskytované péče. Lékař prošetří podnět a zaujme nápravná opatření.

Údaje o stížnostech jsou ochraňovány podle zákona č. 101/2000 Sb. v platném znění a podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady EU č. 2016/679 (GDPR) v informačních systémech společnosti. Stížnost se považuje za vyřízenou, pokud byla učiněna opatření k odstranění zjištěných závad a stěžovatel byl o tom vyrozuměn a s řešením souhlasí.

Ze stížností musí být patrné: jméno a příjmení stěžovatele, kontaktní adresa stěžovatele, e-mail, telefon, jméno, příjmení a adresa pacienta, pokud je pacient odlišný od stěžovatele (v tom případě je třeba ke stížnosti doložit plnou moc pacienta k vyřízení stížnosti stěžovatelem), předmět stížnosti (konkrétní a podrobné vylíčení podstatných skutkových okolností, které jsou podnětem k podání, datum a podpis stěžovatele. Pokud osoba, která podala poskytovateli stížnost (dále jen „stěžovatel“), s jejím vyřízením nesouhlasí, může podat stížnost příslušnému správnímu orgánu, který tomuto poskytovateli udělil oprávnění k poskytování zdravotních služeb. Zároveň stěžovatel uvede důvody nesouhlasu s vyřízením stížnosti poskytovatelem.

Ochrana osobních a citlivých údajů

Zdravotnické zařízení MUDr. Valicové Tatiany z titulu své činnosti poskytovatele zdravotních služeb zpracovává osobní a citlivé informace.

K ochraně těchto údajů přistupujeme s maximální pečlivostí a dle zákona č. 101/2000 Sb. v platném znění a podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady EU č. 2016/679 (GDPR) – evropské regulace o nakládaní s osobními údaji. K osobním a citlivým datům mají přístup pouze zaměstnanci, kteří tyto údaje potřebují pro výkon svého povolání.

Vaše osobní údaje budou zpracovány v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady EU 2016/679, o ochraně fyzických osob, v souvislosti se zpracováním osobních údajů - General Data Protection Regulation (GDPR)

Copyright © MUDr. Tatiana Valicová

Dětmarovice 1040, Areál EDĚ